Szüneteltetési kisokos
A vállalkozások működése során gyakran előfordulhat, hogy egy vagy több online pénztárgépet átmenetileg nem használnak (például szezonális nyitvatartás, felújítás, ideiglenes forgalomcsökkenés vagy a kasszák számának csökkentése miatt). Ilyen esetekben javasolt a pénztárgépek hivatalos szüneteltetése, mert így az adott készülék(ek) után nem kell adatkapcsolati díjat fizetni, ugyanakkor bármikor gyorsan és egyszerűen újra üzembe helyezhetők maradnak.
Az alábbiakban összefoglaljuk, mikor és mit kell tenni, és milyen feltételek mellett lehet az adatkapcsolati díj szüneteltetése díjmentes.
1. Bejelentés a NAV felé
Először a NAV részére kell jelezni ügyfélkapun keresztül az adott pénztárgép szüneteltetését.
A PTGTAXUZ adatlapon (PTGTAXUZ-01) az 1. pontot kell megjelölni:
„SZÜNETELTETEM A PÉNZTÁRGÉP HASZNÁLATÁT.”
A beküldés visszaigazolásaként Elkészül az Elfogadó nyugta, amely elektronikusan is rendelkezésre áll.
(Ezt a NAV-bejelentést a legtöbb vállalkozás esetében az ügyfélkaput kezelő könyvelő el tudja végezni.)
FONTOS! A NAV a dokumentum feldolgozását követően beállítja a szüneteltetett státuszt, ettől az időponttól kezdve a pénztárgép használata szigorúan tilos!
A NAV felé bejelentett szünet addig van érvényben, amíg egy újabb adatlapon meg nem történik a szüneteltetés végének bejelentése.
Ehhez ügyfélkapun keresztül a PTGTAXUZ-01-es űrlapon a 2. pont bejelölése szükséges:
„ÚJRA SZERETNÉM HASZNÁLNI A SZÜNETELTETETT PÉNZTÁRGÉPET.”
Erről is küld a NAV Elfogadó nyugtát.
2. Bejelentés a No Roaming Kft. felé
A NAV nem értesíti a No Roaming Kft.-t a szüneteltetésről, így ha az Előfizető nem jelzi felénk a szünetet, akkor az adatkapcsolati szolgáltatást a szünet idején is folyamatosan biztosítanunk kell.
Az adatkapcsolat szüneteltetése az itt letölthető Szüneteltetési nyilatkozat segítségével kérhető, amelyet kitöltés és aláírás után beszkennelve vagy lefotózva e-mailben várunk az info@noroaming.hu címre.
Ehhez feltétlenül szükséges csatolni:
- a NAV-hoz beküldött PTGTAXUZ nyomtatványt és
- az Elfogadó nyugtát is.
(A pdf dokumentum számítógéppel is kitölthető, vagy kinyomtatás után tollal.)
Az adatkapcsolati díj havi elszámolású, ezért díjmentes szüneteltetés csak a következő hónap 1. napjától kérhető. Ehhez az összes szüneteltetési dokumentumnak legkésőbb adott hónap 25. napjáig be kell érkeznie a No Roaming Kft-hez.
Ugyanez érvényes a szüneteltetés megszüntetésére is: ha valaki hónap közben kéri az adatkapcsolat visszaállítását, úgy arra a hónapra is a teljes havidíj fizetendő.
Az adatkapcsolati díjfizetés szüneteltetését csak akkor tudjuk beállítani, ha az Előfizetőnek nincs lejárt számlatartozása. Erről a szüneteltetési nyilatkozat beérkezését követően azonnal tájékoztatást küldünk.
Az adatkapcsolatot díjmentesen legfeljebb 6 hónapig lehet szüneteltetni. Ezt követően automatikusan visszakapcsolásra kerül az adatkapcsolat, és legalább 1 havi díjról számla készül. Ennek befizetését követően, egy újabb szüneteltetési nyilatkozat elküldésével, a következő hónap 1. napjától újabb 6 hónapra kérhető díjmentes szüneteltetés.
A NAV felé ilyenkor már nem kell újra bejelenteni, ha az ő rendszerükben a szüneteltetés folyamatos marad.
3. A szüneteltetés megszüntetésének jelzése
A szüneteltetés befejezését az Előfizető köteles bejelenteni a NAV mellett a No Roaming Kft.-nek is.
Ehhez az itt letölthető Szüneteltetés megszüntetése nyilatkozatot kell kitölteni, aláírni, majd beszkennelve vagy lefotózva elküldeni az info@noroaming.hu e-mail címre.
Ehhez is szükséges csatolni:
- a szüneteltetés befejezéséről beküldött PTGTAXUZ nyomtatványt és
- az Elfogadó nyugtát.
Ezt követően tudjuk csak visszakapcsolni az adatkapcsolati szolgáltatást.
(A pdf dokumentum számítógéppel is kitölthető, vagy kinyomtatás után tollal.)
A NAV felé bejelentett szünet addig van érvényben, amíg egy újabb adatlapon meg nem történik a szüneteltetés végének bejelentése. Ehhez ügyfélkapun keresztül a PTGTAXUZ-01-es űrlapon a 2. pont bejelölése szükséges:
„ÚJRA SZERETNÉM HASZNÁLNI A SZÜNETELTETETT PÉNZTÁRGÉPET.”
Erről is küld a NAV Elfogadó nyugtát.
A No Roaming felé jelzett szüneteltetés befejezése, illetve a kért szüneteltetési időszak után újraindított adatkapcsolat nem mentesíti az Előfizetőt a NAV felé történő bejelentés kötelezettsége alól!
FONTOS! Amennyiben az Előfizető nem jelzi felénk a szüneteltetés befejezését, és közben újra használni kezdi a pénztárgépet, úgy az nem fog kommunikálni a NAV szerverével, nem tudja beküldeni az adatokat, ezért a NAV bírságot szabhat ki.
További fontos tudnivalók
A NAV és a No Roaming Kft. online pénztárgép-nyilvántartása egymástól független!
A No Roaming a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően köteles folyamatosan tájékoztatni a NAV-ot az Előfizetők státuszáról. Amennyiben lejárt számlatartozás miatt az Előfizető adatkapcsolata felfüggesztésre kerül, arról a NAV tudomást szerez, és bírságolhat.
További lényeges információ, hogy amennyiben az Előfizető féléves vagy éves díjfizetésű konstrukciót választott, a megfelelően bejelentett díjmentes szüneteltetési hónapokkal meghosszabbodik a már rendezett előfizetési időszak. Ebben az esetben is kérjük, hogy a 6 hónapos időszak leteltét követően újabb nyilatkozatban kérjék a szüneteltetés folytatását.