PTGTAXUZ adatlap használata

Amennyiben a pénztárgép használatában változás következik be,  az adózó köteles ezt a PTGTAXUZ nyomtatványon az állami adó- és vámhatósághoz (NAV) is bejelenteni.

Az adatlapot az alábbi esetekben kötelező kitölteni és benyújtani:

  • Pénztárgép használatának szüneteltetése, majd szüneteltetés végének bejelentése
  • Pénztárgép/taxaméter használatból történő kivonása
  • Pénztárgép/taxaméter elvesztése
  • Pénztárgép/taxaméter ellopása
  • Pénztárgép/taxaméter megsemmisülése
  • Műszerész pénztárgép/taxaméter naplóba tett bejegyzés aláírásának megtagadása
  • Éves adómemória-kiírás (üzemeltető által)
  • Online pénztárgépet használó adózó esetén az üzlet nevének és üzemeltetési helyének megváltoztatása
  • Fejléc adatok módosítása

A benyújtás módja: a NAV PTGTAXUZ adatlapot az elektronikus adatszolgáltatás benyújtására kötelezettek elektronikusan kötelesek benyújtani, egyéb esetben az adatlap papír alapon is benyújtható az illetékes állami adó- és vámhatósághoz. Az adatlap kitöltő-ellenőrző programja és a hozzá tartozó útmutató letölthető a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) internetes honlapjáról ide kattintva.

Letölthető kitöltési útmútató a PTGTAXUZ nyomtatványhoz

Kérjük, hogy a pénztárgéppel kapcsolatos NAV felé történt bejelentéseket (PTGTAXUZ adatlap) az online pénztárgép adatkommunikációját végző Szolgáltató (No Roaming Kft.) részére is megküldeni szíveskedjenek, mivel a NAV nem szolgáltat információt az adózóról a Szolgáltató részére.