Felmondási kisokos
Összegyűjtöttük, hogy milyen feladatai vannak a pénztárgépével kapcsolatosan, amennyiben úgy dönt, hogy megszünteti vállalkozását vagy befejezi az online pénztárgép használatát megkövetelő tevékenységét.
Fontos, hogy minden ilyen esetben egyeztessen könyvelőjével és a pénztárgép viszonteladójával/szervizesével is!
1 . Egyeztetés a pénztárgép viszonteladójával
A pénztárgép használatának befejezését követően javasoljuk felkeresni a pénztárgép viszonteladóját vagy szervizesét, aki elvégzi a gép hivatalos lezárását és információt nyújt a további teendőkről.
Fontos tudni, hogy a pénztárgépek többsége, így a Micra Jota pénztárgépek is átszemélyesíthetőek, ezért érdemes felajánlani a viszonteladónak a pénztárgépet értékesítésre. Amennyiben a pénztárgép állapota megfelelő a viszonteladó ezt megvásárolhatja és használt gépként továbbértékesítheti.
2. Bejelentés a NAV felé
A NAV részére ügyfélkapun keresztül szükséges jelezni az adott pénztárgép használatának megszüntetését.
A PTGTAXUZ adatlap kitöltését követően 01-es lapon az 3. pontot kell megjelölni: HASZNÁLATBÓL KIVONÁS. A tervezett időpontot is meg kell adni.
A beküldés visszaigazolásaként készül az Elfogadó nyugta, amely így szintén rendelkezésre áll elektronikusan is.
(Ezt a NAV bejelentést legtöbb vállalkozás esetében az ügyfélkaput kezelő könyvelő tudja elvégezni!)
3. Adatkapcsolat felmondása a No Roaming felé
Az adatkapcsolati szerződés felmondása az itt letölthető Felmondási nyilatkozat segítségével kérhető, amelyet kitöltés és aláírás után beszkennelve vagy lefotózva e-mailen várunk az info@noroaming.hu e-mail címre. Ehhez feltétlenül szükséges csatolni a NAV-hoz beküldött PTGTAXUZ nyomtatványt és az elfogadó nyugtát is!
Nyomtatványunk 2020. júliustól megváltozott!
Megkülönböztetünk végleges és átszemélyesítés célú felmondást. A különbség, hogy végleges felmondás esetén a gép csak a jelentős költségű AEE cseréjével használható újra, míg az átszemélyesítési célú felomdás esetén a gép még működőképes marad, az értékesíthető más üzemeltetőnek vagy a viszonteladó szervizesnek. Ha Ön akarja még később használni, akkor ne ezt a nyomtatványt töltse ki, hanem a szüneteltetési nyilatkozatot.
Amennyiben ez hiánytalanul beérkezett hozzánk, az adott hónap utolsó napján vagy a felmondásban jelzett szolgáltatás igénybevételének utolsó napján (ha ez későbbi) az adatkommunikációt megszüntetjük.
A korábban érvényben lévő 15 napos bejelentési határidőt az új koronavírus járvány miatti vészhelyzetre tekintettel, a vállalkozások érdekében 3 napra csökkentettük, de ez csak akkor érvényesíthető, ha nincs az Előfizetőnek tartozása.
Az előfizetői szerződés csak akkor szűnik meg, ha az Előfizetőnek nincs számlatartozása! Ügyfélszolgálatunk telefonon vagy e-mailen tájékoztatást ad fizetési egyenlegéről! A lejárt tartozásokat átadjuk a Credit Contoll követeléskezelő cégnek, amely haladéktalanul megkezdi a behajtást.
Fontos! Az előfizetői szerződés felmondásával Előfizető tudomásul veszi, hogy az érintett pénztárgép adatforgalma visszavonhatatlanul letiltásra kerül, és a pénztárgép csak AEE cserét követően lesz ismét használható, melynek költsége annak üzemeltetőjét terheli. Az AEE csere díja minimum 70.000 Ft, ezért amennyiben esélyét látja annak, hogy a pénztárgépet később még használni fogja, akkor inkább a szüneteltetési lehetőséget válassza! Ebben az esetben 6 hónap ingyenes, majd 1 hónap fizetendő, ezután újabb 6 hónap ingyenes és így tovább.
Amennyiben a pénztárgépét eladta a viszonteladónak, kérjük, hogy jelezze a felmondáson!
A NAV és a No Roaming Kft. online pénztárgép nyilvántartása független egymástól!
Amennyiben további kérdésük lenne, vagy bizonytalanok pénztárgépük státuszával kapcsolatban, kérjük, hívják ügyfélszolgálatunkat a 06-70-886-1000-es mobilszámon.