Szüneteltetési kisokos

 

Az új koronavírus járvány okozta vészhelyzetben sokan kényszerülnek üzletük bezárására vagy a kasszák számának csökkentésére. Ebben a helyzetben azt javasoljuk, hogy a pénztárgépek kerüljenek szüneteltetésre, mert akkor nem szükséges utánuk adatkapcsolati díjat fizetni, illetve bármikor gyorsan újra üzembe helyezhetők maradnak. Összefoglaltuk, hogy mikor és mit kell ehhez tenni, milyen feltételek mellett lehet díjmentes az időszak.

 

1. NAV felé jelezni

 

Először a NAV részére kell jelezni ügyfélkapun keresztül az adott pénztárgép szüneteltetését.

A PTGTAXUZ adatlap kitöltését követően 01-es lapon az 1. pontot kell megjelölni: SZÜNETELTETEM A PÉNZTÁRGÉP HASZNÁLATÁT.
A beküldés visszaigazolásaként készül az Elfogadó nyugta, amely így szintén rendelkezésre áll elektronikusan is.
(Ezt a NAV bejelentést legtöbb vállalkozás esetében az ügyfélkaput kezelő könyvelő tudja elvégezni!)

FONTOS! A NAV a dokumentum feldolgozását követően beállítja a szüneteltetett státuszt, tehát ezután már szigorúan tilos használni a pénztárgépet!

 

A NAV felé bejelentett szünet addig van érvényben, ameddig egy újabb adatlapon nem történik meg a szüneteltetés végének bejelentése.
Ehhez az ügyfékapun keresztül a PTGTAXUZ-01-es űrlapon a 2. pont bejelölése szükséges: ÚJRA SZERETNÉM HASZNÁLNI A SZÜNETELTETETT PÉNZTÁRGÉPET.
Erről is küld a NAV elfogadó nyugtát.

 

2. No Roaming felé jelezni

 

Amennyiben a NAV-hoz történő szüneteltetés bejelentést követően szeretne díjfizetési mentességet kapni a szüneteltetéssel érintett egész hónapokról, akkor ezt jeleznie kell a No Roaming Kft. részére is!

Erre azért van szükség, mert a NAV nem értesíti a szüneteltetésről a No Roaming Kft-t,  így ha az Előfizető nem jelzi felénk a szünetet, akkor az adatkapcsolati szolgáltatást kötelesek vagyunk folyamatosan biztosítani a szünet idején is. 

Az adatkapcsolat szüneteltetése az itt letölthető Szüneteltetési nyilatkozat segítségével kérhető, amelyet kitöltés és aláírás után beszkennelve vagy lefotózva e-mailen várunk az info@noroaming.hu-ra. Ehhez feltétlenül szükséges csatolni a NAV-hoz beküldött PTGTAXUZ nyomtatványt és az elfogadó nyugtát is! (A pdf dokumentum számítógéppel is kitöltheő, vagy kinyomtatás után tollal.)

Az adatkapcsolati díj havi elszámolású, tehát a díjmentes szüneteltetés csak adott hónap 1. napjától kérhető. Ehhez a nyilatkozatnak legkésőbb 3 nappal korábban meg kell érkeznie hozzánk. Ugyanez igaz a szüneteltetés megszüntetése kapcsán is, tehát amennyiben valaki azonnal, a hónap közben kéri az adatkapcsolat visszaállítását, úgy arra a hónapra is a teljes havidíj fizetendő.

Az adatkapcsolati díjfizetésre csak akkor tudunk beállítani szüneteltetést, amennyiben az Előfizetőnek nincs számlatartozása! Erről a szüneteltetési nyilatkozat beérkezését követően azonnal tájékoztatjuk.
Az adatkapcsolatot díjmentesen legfeljebb 6 hónapig lehet szüneteltetni, tehát ezt követően, automatikus visszakapcsolásra kerül az adatkapcsolat és legalább 1 havi díjról számlát küld a rendszerünk. Ennek befizetését követően, egy új szüneteltetési nyilatkozat elküldésével, következő hónap 1. napjától számítva újabb 6 hónapra kérhető a díjmentes szüneteltetés. A NAV-nak ezt már nem kell ilyenkor jelezni, hiszen az ő rendszerükben a szüneteltetés folyamatos marad.

 

3. A szüneteltetés végének jelzése

 

A szüneteltetés befejezését az Előfizető köteles bejelenteni a NAV mellett a No Roaming Kft-nek is!
Ehhez az itt letölthető Szüneteltetés megszüntetése nyilatkozatot kérjük kitölteni, aláírni, majd beszkennelve vagy lefotózva elküldeni az info@noroaming.hu e-mail címre. Ehhez is szükséges csatolni a szüneteltetés befejezéséről beküldött PTGTAXUZ nyomtatványt és az elfogadó nyugtát is! Ezt követően tudjuk csak visszakapcsolni az adatkapcsolati szolgáltatást. (A pdf dokumentum számítógéppel is kitöltheő, vagy kinyomtatás után tollal.)

A NAV felé bejelentett szünet addig van érvényben, ameddig egy újabb adatlapon nem történik meg a szüneteltetés végének bejelentése.
Ehhez az ügyfékapun keresztül a PTGTAXUZ-01-es űrlapon a 2. pont bejelölése szükséges: ÚJRA SZERETNÉM HASZNÁLNI A SZÜNETELTETETT PÉNZTÁRGÉPET.
Erről is küld a NAV elfogadó nyugtát.

A No Roaming felé jelzett szüneteltetés befejezés, vagy a kért szüneteltetés után újra elinduló adatkapcsolat nem mentesíti az Előfizetőt attól, hogy a NAV felé bejelentést tegyen!

FONTOS! Amennyiben nem jelzi felénk a szüneteltetés befejezését, és esetleg újra használni kezdi a pénztárgépet, az nem fog kommunikálni a NAV szerverével, így nem tudja beküldeni az adatokat, ezért pedig a NAV bírságolhat!

 

A NAV és a No Roaming Kft. online pénztárgép nyilvántartása független egymástól!
A No Roaming a kormányrendeletnek megfelelően köteles folyamatosan tájékoztatni a NAV-ot az Előfizetők státuszáról, így amennyiben a lejárt számlatartozás miatt az Előfizető adatkapcsolata felfüggesztésre kerül, arról a NAV tudomást szerez, és bírságolhat. 

További fontos tudnivaló, hogy amennyiben féléves vagy éves díjfizetésű, akkor a megfelelően bejelentett díjmentes szüneteltetési hónapokkal meghosszabbodik a már rendezett előfizetési időszak. Ebben az esetben is kérjük, hogy a 6 hónapos időszakot követően újabb nyilatkozatban kérjék a szüneteltetés folytatását.

 

Amennyiben további kérdésük lenne, vagy bizonytalanok pénztárgépük státuszával kapcsolatban, kérjük, hívják ügyfélszolgálatunkat a 06-70-886-1000-es mobilszámon.

 

Új szolgáltatásunk

 

E-mailben (info@noroaming.hu) történő megkeresés esetén 1 munkanapon belül visszajelzést tudunk küldeni a pénztárgépük aktuális NAV státuszáról!